woensdag 9 maart 2011

Lente Nail-art - Josephine

Het is (gelukkig!) al weer bijna lente! En bij een nieuw siezoen hoort een nail-art tutorial. Deze tutorial is geinspireerd op de lente, de frisse kleuren en de bloemen.

Je hebt nodig:
- groene nagellak
- een groene, witte of zwarte tippainter (ik gebruik wit)
- 2 of 3 vrolijke kleurtjes (ik gebruik oranje, roze en rood)
- wattestaafje
-tandenstoker ofcocktailprikker

En misschien heb je nodig:
- nagellak remover + watjes
- basecoat en topcoat

Dussss. Here we go!

Stap 1. Basecoat. Vooral met groene nagellak heb ik dat mijn nagels heel snel een beetje geel verkleuren als ik het eraf heb gehaald. Je kan ook een nagel verharder of topcoat als basecoat gebruiken, het gaat erom dat er iets tussen zit, maar dit zal de nagellak er niet langer op laten zitten.




Stap 2. Groen. Lak je nagel groen. Niet te dik, anders moet je zo lang wachten voor je verder kan... De eerste 3 foto's zijn lelijk hè! Eerst gebruikte ik een andere camera... Stap 3 word mooier!






Stap 3. Steeltjes en gras. Gebruik nu de nagellak met het dunne kwastje (tippainter) om  2 sprietjes en gras te maken.
(betere foto!)






Stap 4. Bloemetje nr 1. Maak nu een stipje aan het eind van het steeltje en maak er een bloemetje van met de tandenstoker. Dit bloemetje moet puntige blaadjes krijgen.





Stap 5. Bloemetje 2. Maak nu een bloem met bolle blaadjes. Hiervoor kun je ook een wattenstaafje gedoopt in de nagellak voor gebruiken. Je moet wel voorzichtig zijn!







Stap 6. Bijna klaar!  Maak nu de hartjes van de bloemen en doe er een stipje in met een andere kleur. Om precies te zijn kan je ook een tandenstoker gebruiken.







Stap 7. Andere vingers. Lak nu je andere vingers leuke kleuren. Het word echt één geheel als je de kleuren gebruikt waarmee je de bloemen hebt gemaakt.






Stap 8. Topcoat & klaar! Topcoat maakt het glanzender en het zorgt ervoor dat het langer blijft zitten! Tadaaa: je bent klaar!










 Ik hoop dat je er wat aan hebt!

Dankjewel voor het lezen,

x Josephine








4 opmerkingen:

  1. Haha ik had het geprobeerd maar het lukte niet echt.. ;p
    leuke site!
    schrijven jullie ook soms dingen over wat jullie NIET goed vinden? dat is ook wel handig! xD
    xoxoxoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dankje! Ja natuurlijk, al onze reviews zijn eerlijk!xx Lana

    BeantwoordenVerwijderen

Hier kan je je reactie achterlaten!
Voor vragen kan je ook mailen naar weeatbeauty@live.nl