woensdag 9 maart 2011

Test: welk huidtype heb ik? - Lana

Je hebt veel verschillende soorten huidtypen. Je kunt een droge, gecombineerde en vette huid hebben. Met deze test kun je er achter komen welk huidtype jij hebt!

1. Heb je  last van puistjes en/of mee-eters?
a) Nee nooit    b) Af en toe  c) Ja
                                                                                                                                        
2. Glimt je gezicht wel eens?
a) Nee   b) Ja, op mijn t-zone.  c) Ja, mijn hele gezicht glimt
                                                                                                    
3. Heb je soms last van een trekkerige huid?
a) Altijd   b) Heel soms    c) Nee nooit                                                                                                                             
4. Heb je soms schilfertjes op je huid?
a) Altijd    b) Op bepaalde momenten, zoals in de winter.     c) Nee
                                                                                                                                

5. Verbrand je gezichtshuid snel?
a) Ja, ik moet heel veel zonnebrand op smeren met een hoge factor
b) Nee, maar ik moet me wel af en toe insmeren   c) Nee                                                                                                                                  
Het meeste antwoord a?
Jij hebt een droge huid. Het beste is als je producten gebruikt speciaal voor de droge huid, deze zijn vaak
vochtinbrengend en hydraterend.  Je moet oppassen met chemische en uitdrogende producten, kijk goed naar de ingredienten voordat je iets koopt. Pas ook op met de zon, je bent vaak extra vatbaar voor een zonne-allergie. Na het reinigen moet je een goede creme opdoen, die je huid 's nachts voedt. Breng ook elke week een keer een maskertje aan dat verzorgend en hydraterend is.












Het meeste antwoord b?
Dit betekent dat je een gecombineerde huid hebt. Meestal heb je dan een vette t-zone en droge wangen. Dit kan best lastig zijn met goede producten vinden, omdat het ene product je wangen uitdroogt en het andere product puistjes veroorzaakt op je t-zone. Probeer iets te vinden dat voor je vette en je droge delen goed werkt. Merken hebben vaak wel iets voor de gecombineerde huid.















Het meeste antwoord c?
Jouw huid is vet. Gebruik producten die goed werken tegen puistjes en die talgregulerend werken, dit betekent dat ze de talgproductie (die vet veroorzaakt) verminderen. Scrub een keer per week je gezicht goed en gebruik daarna een masker, bijvoorbeeld een kleimasker. Je zult zien dat je huid dan al een stuk egaler wordt! Ook stomen kan werken, al het vuil gaat je huid dan uit. Als je last hebt van een glimmende huid kun je een creme gebruiken die matterend is (bijvoorbeeld van Nivea). Een voordeel van de vette huid is dat je later niet snel last zult krijgen van rimpels, in tegen deel tot de droge huid.
















Normale huid
Heb je helemaal geen last van de problemen die in de vragen staan? Dan heb je heel erg geluk, want je hebt een normale huid! Natuurlijk is het toch fijn om je huid te reinigen en te voeden met een creme, er zijn veel producten voor een normale huid.

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat je twee a's en twee b's hebt, je hebt dan gewoon een droge-gecombineerde huid. Ik hoop dat jullie er iets aan hadden! Laat ons bij de reacties weten wat jouw uitslag is.
xx Lana

De foto's hierboven zijn alleen als voorbeeld

6 opmerkingen:

  1. Ik heb een super droge huid! Welk product raad je aan? ik heb altijd schilfertjes en ik verbrand supersnel... Wat raden jullie aan?
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik (Josephine) heb daar soms ook last van! Ik gebruik dan Nivea soft, maar omdat je zo snel verbrand kun je beter (ook in de winter!) een dagcrème voor de zeer droge huid met spf nemen. Ik weet natuurlijk niet precies wat je zoekt dus kan ik niet echt iets aanraden. Maar nivea soft vind ik heel fijn, of iets van elizabeth arden. xJosehpine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik heb een vette huid als uitslag! :p
    x x x katja

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hahahaha ik heb een 'normale huid' :p
    weten jullie daar ook een goede creme voor? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind de control shine dagcrème van nivea altijd erg goed. Het is een hydraterende gel-crème, met spf factor 15. Het verstopt de porieën niet! Het voed niet zo erg, trekt snel in en maakt mijn huid super zacht en mat. Alleen in de winter vind ik hem toch iets te niet-voedend.
    xJosephine

    BeantwoordenVerwijderen

Hier kan je je reactie achterlaten!
Voor vragen kan je ook mailen naar weeatbeauty@live.nl