dinsdag 8 maart 2011

Review: MAC Brush cleanser - Daantje

                                                                   Hi ! 
Het is heel belangrijk om je make-up kwasten schoon te maken!
Vooral foundation kwasten en oogschaduw kwasten worden heel erg vies en gaan vol met bacteriën zitten.
Soms merk je het niet eens zo heel erg, maar als je je kwasten dan gaat schoonmaken zie je pas hoe veel vuil eraf komt!
Je kan je kwasten op verschillende manieren schoonmaken. Eerst gebruikte ik baby-shampoo of andere milde shampoo om mijn kwasten mee schoon te maken. Werkt prima! alleen vooral bij mijn foundation kwast merk ik dat het toch niet helemaal schoon word..
omdat ik soms wel last heb van pukkeltjes en acne een beetje, heb ik de MAC Brush cleanser gekocht, omdat ik er heel veel goede verhalen over heb gehoord!
De verpakking:
Het is een hele simpele maar strakke verpakking, gewoon zwart.
Het flesje:
Het flesje bevat 235 ML, dat is best wel veel. Ik weet niet precies hoe lang je er mee doet, maar ik denk wel korter dan ik had verwacht, want ik heb hem nu ongeveer 2 weken, en hij is toch al voor 1:8 leeg..
De dop:
De dop van het flesje is vrij onhandig, omdat je aan de ene kant moet drukken zodat hij aan de andere kant een klein stukje opengaat.. Als je dan een beetje op je kwast wil doen gaat er ook veel naast, dat is wel een nadeel want daardoor gaat hij sneller op.
Het gebruik:
Ik heb verschillende manieren geprobeerd om te kijken wat het beste werkt, maar eigenlijk heb ik 'de beste' manier nog niet gevonden.. Je kan de cleanser aanbrengen op een klein sponsje (een make-up sponsje is daar heel handig voor) of je kan een klein beetje op een dubbelgevouwen stuk keukenpapier doen. De keukenpapier raad ik niet aan, omdat als het papier nat wordt, het ook een beetje gaat loslaten.
Wat ik wel heel handig vind om te doen, is om het in een wasbak gewoon te gebruiken, met een klein schaaltje erbij.
Ik maak dan de kwast een beetje vochtig en dep het dan in het schaaltje met een klein laagje brush cleanser.
In de wasbak wrijf ik de kwast een beetje heen en weer, en je ziet dat er al heel veel vuil weggaat.
Deze handeling herhaal je een paar keer en ondertussen maak je je kwast ook weer een paar keer schoon met gewoon water.
Na het gebruik heel goed uitspoelen met water (anders voelt de kwast nogsteeds een beetje vettig) en dan natuurlijk laten drogen een paar uur lang. (ongeveer 5 uur)

Ik ben zeer tevreden over de MAC brush cleanser en ga hem ook zeker opnieuw kopen als hij op is!
Het nadeel vind ik alleen de dop, maar daarvoor in de plaats zou je er ook een ander soort dop op kunnen zetten met een spuitding.
Het product kost €10 bij de MAC Store.
Ik had wel verwacht dat het heel snel zou gaan met deze cleanser, maar je doet er nog best wel lang over. Ongeveer net zo lang als met de babyshampoo.
Maar mijn algemene indruk is: zeer tevreden!
xxDaantje

6 opmerkingen:

  1. handig! Ik wil het misschien wel proberen.. maar het is ook een beetje duur..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben het met 'anoniem' eens,
    maar het lijkt me wel een super product!
    XxXx beautyfan

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je kan ook een milde shampoo (bv. Zwitsal) gebruiken!
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een super leuke site&naam! Ik ben helemaal van de site. Sowieso ga ik dit dagelijks checken. Hoe maak je je kwastjes mooi droog als je dat spul hebt gebruikt, want als ik het laat drogen, krijg je van die samengekleefde haartjes. Soms fohn ik het..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. goed om te weten!
    ik vind deze blog echt leuk het ziet er vertrouwd uit ik vertrouw ook op jullie informatie
    waarneer komt er weer een nieuwe review of quiz of discussie of tips? :p
    xx fan van we eat beauty

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dankje! Ik ga morgen een review maken!
    xJosephine

    BeantwoordenVerwijderen

Hier kan je je reactie achterlaten!
Voor vragen kan je ook mailen naar weeatbeauty@live.nl